خسرو علیکردی جهت اجرای حکم حبس به زندان منتقل شد

خسرو علیکردی

خسرو علیکردی، وکیل خانواده جانباختگان خیزش اعتراضی «ژینا» و زندانیان سیاسی، جهت تحمل محکومیت یک سال حبس به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خسرو علیکردی، وکیل خانواده جانباختگان خیزش اعتراضی «ژینا» و زندانیان سیاسی، روز بیست و هشتم بهمن ماه جهت اجرای حکم یک سال حبس به زندان وکیل‌آباد مشهد منتقل شد.

این وکیل مستقل، پیش‌تر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد به یک سال حبس، دو سال تبعید، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال محرومیت از اشتغال در حرفه وکالت و منع حضور در فضای مجازی به مدت دو سال، محکوم شده بود.

خسرو علیکردی، بهمن ماه سال جاری، درخصوص اتهامات انتسابی پرونده دیگر خود، به شعبه ۹۰۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد احضار شده بود.

وی مرداد ماه سال جاری، پس از احضار به بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، بازداشت و چند روز بعد، با تودیع وثیقه از زندان وکیل‌آباد آزاد شد.

خسرو علیکردی، پیش‌تر نیز بابت اتهام “نشر اکاذیب” توسط شعبه ۳ دادگاه کیفری دو مشهد، به پرداخت ۲۱ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

وی پیش از انتقال به زندان، در پیامی خطاب به خامنه‌ای، گفت: آقای خامنه‌ای! فردا در حالی برای اجرای مجازات یک سال زندان، موضوع حکم ظالمانه قاضی متخلف هادی منصوری به شعبه ۲۱ اجرای احکام کیفری مشهد می‌روم تا به زندان وکیل آباد مشهد شَوَم که جمهوری اسلامی در حال برگزاری جشن انقلاب بهمن پنجاه و هفتی است که یکی از شعارهای اصلی آن “آزاد” بود.

پیشتر، شماری از وکلای دادگستری، فعالان حقوق بشر، کنشگران سیاسی و مدنی با همراهی خانواده‌های دادخواه و آسیب‌دیدگان جریان خیزش اعتراضی “زن، زندگی، آزادی” با انتشار بیانیه‌ای از این وکیل شرافتمند اعلام حمایت کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید