ده‌ها روحانی کُرد خواهان لغو حکم اعدام ماموستا محمد خضرنژاد شدند

ماموستا محمد خضرنژاد

نزدیک به ۲۵۰ ماموستا و روحانی کُرد در نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، خواستار لغو حکم اعدام ماموستا محمد خضرنژاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر نزدیک به ۲۵۰ ماموستا و روحانی کُرد در نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای، خواستار لغو حکم اعدام ماموستا محمد خضرنژاد، روحانی ۴۵ ساله اهل شهرستان بوکان  شدند.

ماموستایان در نامه خود اتهامات انتسابی به این روحانی ۴۵ ساله اهل شهرستان بوکان از جمله “تندروی” را “کذب محض” عنوان کردند.

در این نامه صدور حکم ناعادلانه اعدام و زندان ماموستا محمد خضرنژاد، مورد انتقاد قرار گرفته و تاکید شده که وی همواره میانه‌رو و معتدل بوده و در سمت مردم خود، ایستاده است.

امضاکنندگان نامه، پیرامون اتهام عضویت ماموستا محمد خضرنژاد در جریان‌های تکفیری و تندرو نوشتند: “او هیچگاه اهل تندروی و تکفیر و جدایی از سواد اعظم مسلمانان نبوده و نیست.”

پیش از این نیز مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس خواستار لغو حکم اعدام صادره علیه ماموستا محمد خضرنژاد، روحانی کُرد اهل سنت شده بود.

ماموستا محمد خضرنژاد، روحانی کُرد اهل بوکان که نزدیک به یک سال و سه ماه گذشته را تحت فشار و شکنجه در بازداشت سپری کرده، توسط دستگاه فاسد قضایی به اعدام محکوم شده است.

این روحانی کُرد سال گذشته بارها طی سخنرانی‌های خود، از خواسته مردم در جریان خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی، دفاع کرده و یکی از روحانیونی بود که بیانیه مشترک ماموستایان کُرد برای حمایت از مردم را به امضا رساند.

بازداشت این روحانی کُرد ٤۵ ساله، بعد از سخنرانی‌اش در مراسم جاوید نام ‎اسعد رحیمی، از جان‌باختگان خیزش بوکان صورت گرفت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید