گزارشی از آخرین وضعیت سپهر ضیائی، شهروند بهائی، در زندان اوین

سپهر ضیائی

سپهر ضیائی، شهروند بهائی که در حال تحمل دوران محکومیت پنج ساله خود می باشد. در زمان بازداشت، نیروهای امنیتی شماری از لوازم شخصی خانواده را ضبط کردند. با وجود حکم دادگاه مبنی بر بازپس‌گیری این لوازم، تاکنون به خانواده ایشان بازگردانده نشده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سپهر ضیائی، شهروند بهائی، در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین است.

سپهر ضیائی، پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب به اتهام “عضویت در گروه‌های غیرقانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور” به پنج سال حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و مصادره اموال محکوم شده بود. حکم آقای ضیائی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران نیز تأیید شده است.

یک منبع نزدیک به آقای ضیائی گفت: “وی هم‌اکنون در بند چهار زندان اوین به سر می‌برد. در زمان بازداشت، نیروهای امنیتی شماری از لوازم شخصی خانواده را ضبط کردند. با وجود حکم دادگاه مبنی بر بازپس‌گیری این لوازم، تاکنون به خانواده ایشان بازگردانده نشده است.”

آقای ضیائی در مهرماه سال گذشته توسط ۱۵ تن از نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

ماموران ضمن تفتیش محل، برخی از وسایل شخصی اعضای خانواده از جمله دستگاه‌های موبایل، لپ‌تاپ و کامپیوتر، مدارک بانکی و شخصی و همچنین مقداری وجه نقد را ضبط کردند.

لازم به ذکر است که جمهوری اسلامی ایران به طور سیستماتیک حقوق بهائیان را نقض می‌کند. این شهروندان از آزادی‌های مرتبط با باورهای دینی خود محروم هستند و بارها به دلیل اعتقاداتشان مورد آزار و اذیت، بازداشت و حبس قرار گرفته‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید