اعدام یک زندانی تبعه افغانستان در زندان دستگرد اصفهان

اعدام

حکم یک زندانی تبعه افغانستان به‌نام اشرف اکرم‌الله که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود، در زندان دستگرد اصفهان به اجرا درآمد. پدر این زندانی ۱۴ سال پیش با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» در این زندان اعدام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲، حکم یک مرد تبعه افغانستان در زندان دستگرد اصفهان به اجرا درآمد.

این زندانی که هویتش اشرف اکرم‌الله، ۳۶ ساله و اهل جلال آباد افغانستان احراز شده، با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «اشرف اکرم‌الله ۱۱ سال سن داشته که همراه با خانواده‌اش به ایران مهاجرت کردند. سال ۸۸ پدر اشرف به اتهام مواد مخدر در همین زندان اعدام شده بود. اکنون هم اشرف هم به اتهام قتل در نزاع دسته جمعی در همین زندان اعدام شد. اشرف در این درگیری قصد میانجیگری را داشت. در این درگیری یک نفر با چاقو به شخصی حمله می‌کند که منجر به قتل می‌شود و اشرف را بیگناه به اتهام  قتل بازداشت و به اعدام محکوم کردند چون در هنگام درگیری فرار نکرد و تا رسیدن پلیس در صحنه حضور داشت».

این منبع در ادامه گفت: «اشرف برای همبندیانش گفته بود که پدرم هم بیگناه از دنیا رفت او انسان مسلمانی بود و حتی با مواد مخدر دشمن بود. پدر اشرف در مغازه سبزی فروشی کار می‌کرد و از قرار صاحب مغازه مواد می فروخت و پدر اشرف اطلاعی نداشت که در آن هنگام ۹۰۰ گرم شیشه پیدا کردند و پدرش را بیگناه بالای دار بردند و اعدام شد».

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید