تداوم بازداشت و بلاتکلیفی از آرش قنبری علیرغم گذشت ۲۰۳ روز از زمان دستگیری، در زندان دستگرد اصفهان

آرش قنبری کیهانی

آرش قنبری کیهانی، شهروند ساکن اصفهان، علیرغم گذشت بیش از ۲۰۰ روز از زمان دستگیری همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان دستگرد اصفهان زندانی است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آرش قنبری کیهانی، شهروند ساکن اصفهان، بیش از ۲۰۰ روز است که در زندان دستگرد اصفهان به سر می‌برد. او بدون تفهیم اتهام و در بلاتکلیفی کامل زندانی است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای قنبری ضمن تایید این خبر گفت: “آقای قنبری علیرغم گذشت ۲۰۳ روز از زمان دستگیری، کماکان در بلاتکلیفی در زندان دستگرد اصفهان به سر می‌برد. قرار بود او برای بررسی وضعیت سلامت روحی و جسمی خود به کمیسیون پزشکی معرفی شود، اما قاضی پرونده با این موضوع مخالفت کرده است.”

آقای قنبری در تاریخ دهم مردادماه ۱۴۰۲ پس از مراجعه به اداره اطلاعات شهرستان شهرضا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

پرونده او در تاریخ یازدهم شهریور ۱۴۰۲ جهت فرجام خواهی از بابت اتهام اهانت به مقدسات اسلام به شعبه سی و نهم دیوان عالی کشور فرستاده شد. فرجام خواهی پرونده او در شعبه مذکور تایید شد و پرونده برای بررسی به شعبه هم عرض ارجاع داده شده است.

نکته قابل توجه این است که آقای قنبری در فروردین ماه سال جاری از بابت اتهامات اهانت به مقدسات اسلام و سب النبی توسط شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان اصفهان تبرئه و قرار منع تعقیب صادر شده بود.

آرش قنبری کیهانی متولد ۱۳۷۱، مجرد و ساکن اصفهان است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید