بازداشت شماری از شهروندان به اتهام قتل یک مامور نظامی در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱  

اعتراضات سراسری ۱۴۰۱  

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که تعدادی از شهروندان معترض به اتهام قتل یک مامور نظامی در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در تهران بازداشت شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه، یکم اسفند ماه ۱۴۰۲، مرکز رسانه قوه قضایه گزارش می‌دهد که این افراد در پی اعتراضات در تهران بازداشت شده‌اند.

مرکز رسانه قوه قضاییه مدعی است که این افراد متهم به قتل یک مامور نظامی به نام “امیر کمندی” در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته هستند و پس از دستگیری، برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

این خبرگزاری مدعی است که آقای کمندی در تاریخ چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ در جریان وقایع زیر پل ستارخان تهران بر اثر پرتاب نارنجک جان خود را از دست داده است.

خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی (ایرنا) و خبرگزاری تسنیم، وابسته به نهادهای امنیتی، نیز جزئیات مربوط به محل وقوع و هویت مامور نظامی را منتشر کرده‌اند، اما هویت و تعداد دقیق بازداشت‌شدگان همچنان نامشخص است.

از آغاز اعتراضات سراسری سال گذشته تاکنون، شماری از بازداشت‌شدگان معترض به اتهام‌های مشابه اعدام شده‌اند و یا زیر حکم اعدام قرار دارند. در آخرین مورد، محمد قبادلو در تاریخ سوم بهمن ماه امسال به اتهام قتل فرید کرم‌پور، مامور نیروی انتظامی اعدام شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید