جلسه رسیدگی به اتهام جدید علیه زرتشت احمدی راغب از طریق (ویدیوکنفرانس) برگزار شد

زرتشت احمدی راغب

زرتشت احمدی راغب برای سومین بار بدون اطلاع قبلی از طریق الکترونیکی (ویدیوکنفرانس) توسط دادگاه انقلاب شهریار شعبه دوم محاکمه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه یکم اسفند ماه ۱۴۰۲، سومین جلسه رسیدگی به پرونده سازی جدید علیه زرتشت احمدی راغب به صورت الکترونیکی (ویدیوکنفرانس) در زندان قزل حصار برگزار شد.

این پرونده با شکایت اطلاعات شهریار و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” در شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار تشکیل شده بود. اتهامی که در بهار ۱۴۰۲، هنگامی که آقای احمدی راغب به اتهامات “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” در زندان اوین بود، به او تفهیم شده بود.

قاضی شعبه دو دادگاه انقلاب شهریار، بدون ابلاغ قبلی، آقای احمدی راغب را به جلسه الکترونیکی فراخوانده و اتهام “تبلیغ علیه نظام” را به دلیل فعالیت های ایشان در سه محور زیر به ایشان تفهیم کرد:

“چرا خواهان آزادی زندانیان سیاسی هستید؟ چرا به جمهوری اسلامی نه گفتید؟ چرا به اعدام و اینها را در فضای مجازی و رسانه ای منتشر کردید؟”

آقای احمدی راغب در پاسخ به قاضی گفتند:”هیچ شرع و قانونی حق ندارد کسی را به دلیل عقیده، بیان، قلم، کنشگری صنفی و مدنی زندانی کند. بر پایه انسانیت حق داریم اعدام را به عنوان خشونت حکومتی نفی کنیم. از حکومت فعلی نه جمهوری مانده و نه اسلامی.”

لازم به ذکر است که آقای زرتشت احمدی راغب از فعالان مدنی شناخته شده ای است که سابقه ی بارها بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت های مسالمت آمیز خود را دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید