علی رمضانی، نخبه علمی و برنده مدال المپیاد جهانی، به ۳ سال و ۷ ماه حبس محکوم شد

علی رمضانی

علی رمضانی، پژوهشگر برجسته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و عضو تیم ملی المپیاد میکروالکترونیک ایران به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به سه سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی رمضانی، پژوهشگر برجسته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و عضو تیم ملی المپیاد میکروالکترونیک ایران که افتخار کسب مدال المپیاد جهانی را نیز در کارنامه خود دارد، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به تحمل سه سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه مذکور به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر شده است، آقای رمضانی به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی به سه سال حبس تعزیری و بابت اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به هفت ماه حبس، در مجموع به سه سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال حبس برای ایشان قابل اجرا خواهد بود.

لازم به ذکر است، آقای رمضانی در تاریخ بیست و چهارم مهر ۱۴۰۲ توسط نیروهای وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود بازداشت و پس از مدتی با قرار تامین کیفری آزاد شده بود.

سابقه درخشان علمی و افتخارات برجسته آقای رمضانی، از جمله عضویت در تیم ملی المپیاد میکروالکترونیک ایران و کسب مدال المپیاد جهانی، گواه بر نبوغ و استعداد ایشان در عرصه علم و دانش است.

همچنین، کسب عنوان پایان نامه برتر کارشناسی انجمن جهانی IEEE در سال ۲۰۲۱، نشان از تعهد و تلاش ایشان در مسیر پیشرفت علمی و پژوهشی دارد.

محکومیت چنین نخبه علمی و محقق برجسته، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه علمی کشور محسوب می‌شود و موجبات نگرانی و تاسف فعالان این عرصه را فراهم کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید