بیش از ۲۰ روز بلاتکلیفی در زندان اوین: وضعیت مبهم مهدی افشارنیک، روزنامه‌نگار

مهدی افشارنیک

مهدی افشارنیک، روزنامه‌نگار علیرغم گذشت بیش از بیست روز از زمان دستگیری، کماکان بصورت بلاتکلیف در زندان اوین به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهدی افشارنیک، روزنامه‌نگار، بیش از ۲۰ روز است که در زندان اوین به سر می‌برد و هنوز وضعیت او بلاتکلیف است.

خانواده و وکیل آقای افشارنیک بارها برای پیگیری وضعیت او به دادسرای اوین مراجعه کرده‌اند، اما مسئولان از ارائه پاسخ شفاف خودداری می‌کنند.

آقای افشارنیک در یازدهم بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. تاکنون هیچ اطلاعی از نهاد بازداشت‌کننده، دلایل بازداشت و اتهامات علیه او در دست نیست.

این روزنامه‌نگار سابقه همکاری با روزنامه‌هایی مانند اعتماد و شرق را دارد و پیش از این نیز با برخوردهای قضایی مواجه شده است.

آقای افشارنیک تنها یک بار، آن هم در روز پس از بازداشت، توانسته با خانواده خود تماس تلفنی برقرار کند. از آن زمان به بعد، او از دسترسی به تلفن و ملاقات با خانواده منع شده است.

بلاتکلیفی وضعیت آقای افشارنیک و عدم شفافیت مسئولان، نگرانی‌های خانواده و نزدیکان او را افزایش داده است.

مهدی افشارنیک سابقه فعالیت روزنامه‌نگاری در ایران دارد و با روزنامه‌هایی مانند اعتماد و شرق همکاری کرده است. او پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود با برخوردهای قضایی مواجه شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید