حسین حسین پور، معترض آسیب دیده در اعتراضات آبان، به ۱۱ ماه حبس محکوم شد

حسین حسین پور

حسین حسین پور، شهروند اهل مهاباد و یکی از آسیب دیدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، به یک سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین حسین پور، شهروند اهل مهاباد که در جریان اعتراضات آبان ماه از ناحیه چشم مجروح شده بود، به ۱۱ ماه حبس محکوم شد. محکومیت آقای حسین پور در پی تسلیم به رای به ۱۱ ماه حبس کاهش پیدا کرد.

حکم صادره از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب نورآباد، اتهام آقای حسین پور را “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق نوشتن مطالبی در فضای مجازی و شبکه اجتماعی اینستاگرام” عنوان کرده است.

آقای حسین پور اوایل شهریور ماه سال جاری توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی در بازداشتگاه سروش شیراز به زندان عادل آباد این شهر منتقل شد.

وی اواخر دی ماه سال جاری به زندان شماره دو شیراز یا زندان نظام منتقل شد و علی‌رغم عفونت چشم و نیاز به رسیدگی پزشکی، از خدمات درمانی مناسب محروم مانده است.

حسین پور در تاریخ ششم آبان ماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری در مهاباد از ناحیه چشم سمت راست مورد اصابت گلوله ساچمه ای قرار گرفته و تاکنون چهار عمل جراحی انجام داده است.

لازم به ذکر است که حکم صادره پس از تسلیم به رای به ۱۱ ماه حبس کاهش یافته است.

این حکم در حالی صادر شده است که حسین حسین پور از جمله معترضانی است که در جریان اعتراضات آبان ماه به شدت مجروح شده و حق اعتراض و بیان آزادانه نظرات خود را از دست داده است.

صادر کردن چنین احکامی برای معترضان و فعالان مدنی، نقض آشکار حقوق بشر و آزادی بیان است و جامعه جهانی باید در مقابل این گونه اقدامات جمهوری اسلامی ایران سکوت نکند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید