تبعید حمیده زراعی پس از گذراندن دوران محکومیت

حمیده زراعی

حمیده زراعی، یکی از بازداشت‌ شدگان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱، پس از پایان دوران حبس خود از زندان کچویی کرج آزاد و جهت اجرای حکم دو سال تبعید به شهرستان رشت اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حمیده زراعی، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱، پس از گذراندن دوران محکومیت یک ساله خود در زندان کچویی کرج، روز پنج شنبه سوم اسفندماه ۱۴۰۲ به شهرستان رشت تبعید شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی این خبر را تأیید کرد و گفت: «خانم زراعی پس از آزادی از زندان، به رشت منتقل شد تا حکم دو سال تبعید خود را سپری کند.»

حمیده زراعی در هشتم خردادماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان کچویی کرج منتقل شده بود.

در تاریخ بیست و پنجم آبان ماه، شعبه یکم دادگاه انقلاب شهرستان کرج به ریاست قاضی موسی آصف‌الحسینی، خانم زراعی را به اتهامات مرتبط با اعتراضات، به یک سال حبس، دو سال تبعید به رشت، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال منع از حضور در فضای مجازی محکوم کرد. با تسلیم به رای، حکم زندان ایشان به ۹ ماه کاهش یافت.

لازم به ذکر است که حمیده زراعی پیش‌تر نیز در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ بازداشت شده بود و در بهمن ماه سال گذشته با صدور بخشنامه «عفو» از زندان آزاد شده بود.

حال، با پایان یافتن دوران حبس، وی به جای آزادی کامل، به شهرستان رشت تبعید شده است.

این اقدام قوه قضائیه در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از فعالان مدنی و سیاسی، تبعید را نوعی مجازات ظالمانه و غیرانسانی می‌دانند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید