درخواست تکان‌دهنده سامان یاسین، خواننده زندانی، برای اعدام

سامان یاسین

سامان یاسین، خواننده رپ که ۱۸ ماه است در بلاتکلیفی در زندان‌های تهران و کرج به سر می‌برد، در نامه‌ای به محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، خواستار اعدام خود شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سامان یاسین در این نامه با اشاره به عدم وجود مدرک و مستند برای اتهامات خود، از بلاتکلیفی، مشکلات روحی و روانی و جسمی خود در زندان می‌گوید.

او در ادامه می‌نویسد: “من نمی‌دانم دلیل این همه خشم، آزار و اذیت دستگاه‌های قضایی نسبت به من به چه معناست.”

این خواننده زندانی در اقدامی تکان‌دهنده، از رئیس قوه قضاییه می‌خواهد که حکم اعدام او را صادر کند و می‌گوید: “من تحمل زندان و بلاتکلیفی را به جرمی که نه شما می‌دانید و نه من، ندارم.”

یاسین در پایان نامه خود با اشاره به اینکه “زندگیم از هم پاشیده، سلامت رو‌حی و روانی و جسمی‌ام را هم گرفتید، اعدام مصنوعی کردید تیمارستان بردید، چه مانده است به سرم بیارید؟” از اژه‌ای می‌خواهد که جان او را نیز بگیرد.

درخواست اعدام سامان یاسین، واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است. بسیاری از کاربران با این درخواست مخالفت کرده و خواهان آزادی یاسین و دیگر زندانیان سیاسی و مدنی شده‌اند.

هنوز مقامات قضایی به این درخواست یاسین واکنشی نشان نداده‌اند.

متن کامل این نامه در ادامه می آید:

اینجانب سامان یاسین (صیدی) ۱۸ ماه بلاتکلیف در زندان‌های تهران و کرج دارم جابجا می‌شوم و بدون هیچ مدرک و هیچ مستندی بلاتکلیف در زندان محبوس هستم، در این ۱۸ ماه بارها برای من قرار دادگاه تعیین شده اما برگزار نشده است. کماکان با مشکلات روحی و روانی و جسمی که مسئولان بی‌کفایت حتی قادر به اعزام اینجانب به مراکز درمانی نیستند، به سر می‌برم.

لطفا به من بگویید مرتکب چه جرمی شده‌ام؟ اگر مجرمم پس حبس بدهید، اگر مجرم نیستم منع تعقیب بزنید.

من نمی‌دانم دلیل این همه خشم، آزار و اذیت دستگاه‌های قضایی نسبت به من به چه معناست.

از شما در خواست اعدام دارم!

من تحمل زندان و بلاتکلیفی را به جرمی که نه شما می‌دانید و نه من، ندارم.

لطفا حکم اعدام من را صادر کنید! بنده هیچ اعتراضی نداشته و خودم با اثر انگشت و امضا رضایت کتبی می‌دهم!

زندگیم از هم پاشیده، سلامت رو‌حی و روانی و جسمی‌ام را هم گرفتید، اعدام مصنوعی کردید تیمارستان بردید، چه مانده است به سرم بیارید؟ جانم هم  بگیرید خلاص …»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید