زندانی سیاسی مسیب رئیسی یگانه، از خدمات پزشکی در زندان اوین محرم شده است

مسیب رئیسی یگانه

مسیب رئیسی یگانه، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، از سوی مسئولین زندان از خدمات پزشکی مناسب محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مسیب رئیسی یگانه، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم حال نامساعد جسمانی از رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر گفت: “در پی آتش‌ سوزی سال گذشته در زندان اوین، مسیب رئیسی از ناحیه ریه دچار آسیب دیدگی شدید شده بود. مسیب در مدت زمان کوتاهی که بین آزادی و بازداشت مجدد خود داشت، موفق به تکمیل دوره درمانی خود نشد. این امر به مرور زمان و بدون رسیدگی پزشکی در زندان، منجر به ابتلای مسیب به بیماری برونشیت شده است. هم اکنون وی به دستور ضابطین پرونده، از رسیدگی درمانی تخصصی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.”

به گفته این منبع مطلع، “چندی پیش، آقای رئیسی با تجویز پزشک بهداری زندان اوین، تعداد زیادی قرص آرام‌ بخش با دوزهای بالا مصرف میکرد که این امر باعث بروز لرزش شدید در ناحیه سر و دست‌ هایش شده بود و پس از وقوع این رویداد او مصرف قرص ها را کاهش داد.”

مسیب رئیسی یگانه در تاریخ بیست و هشتم فروردین ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت و به بند هشت زندان اوین منتقل شد.

آقای رئیسی در آذرماه سال جاری، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری مجموعا به بیست و سه سال و هشت ماه حبس محکوم شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ پانزدهم آبان ماه، در شعبه مذکور برگزار شده بود.

مسیب رئیسی یگانه، متولد ۱۳۶۲ پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید