جلسه رسیدگی به اتهامات هنرمند کُرد، شورش ابوبکری، در سردشت برگزار شد

شورش ابوبکری

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام شورش ابوبکری، اهل سردشت، از سوی دادگاه انقلاب این شهر برگزار شد. او در جریان این جلسه بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به دفاع از خود پرداخت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در روز پنج‌شنبه، دهم اسفندماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شورش ابوبکری، هنرمند شناخته‌شده اهل سردشت، در شعبه اول دادگاه انقلاب این شهرستان برگزار شد.

اتهام ایشان “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده بود و آقای ابوبکری در این جلسه به دفاع از خود پرداختند.

پیش از این، در روز پنج‌شنبه، دوازدهم بهمن‌ماه، ایشان با تودیع قرار وثیقه ٥٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه امنیتی ارومیه آزاد شده بودند.

آقای ابوبکری نیمه‌های شب ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ با یورش مسلحانه نیروهای امنیتی و بدون ارائه حکم قضایی بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی ارومیه منتقل شده بودند.

ایشان تهیه‌کننده، مجری، نوازنده تار و خواننده شناخته‌شده سردشتی در حوزه ادب و هنر هستند. همچنین صاحب آموزشگاه موسیقی “آوای کُرد” در سردشت بودند که ۶ سال پیش مجوز آن لغو شده است.

در آخرین ویدیوی منتشر شده در صفحه اینستاگرام ایشان به زبان کُردی، که یک روز قبل از بازداشت منتشر شده بود، آقای ابوبکری از محدودیت‌های حکومتی و اقدامات پیشگیرانه جهت ممانعت از فعالیت‌های ایشان در حوزه هنر و ادبی کُردی در دو دهه گذشته صحبت کرده بودند.

نکات قابل‌توجه:

به جزئیات اتهامات “تبلیغ علیه نظام” اشاره‌ای نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید