شکنجه روحی حمیدرضا کوهکن در بازداشتگاه – همسرش”آ. نارویی”  پس از ۲۴روز با وثیقه آزاد شد

حمیدرضا کوهکن

خانم “آ. نارویی” پس از ۲۴ روز با قید وثیقه آزاد شد، اما همسرش حمیدرضا کوهکن در بازداشتگاه اداره اطلاعات تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم “آ. نارویی” روز پنج‌شنبه، دهم اسفند ماه ۱۴۰۲، از بند زنان زندان زاهدان آزاد شد.

وی در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، به همراه همسرش حمیدرضا کوهکن توسط نیروهای اداره اطلاعات در منزل مسکونی خود در زاهدان بازداشت شده بود.

پیش از بازداشت این زوج، حارث خروط و علی اکبر کوهکن، برادرزاده و برادر خانم نارویی، در مرکز شهر زاهدان بازداشت شده بودند.

خانم نارویی در زمان بازداشت دارای یک کودک شیرخوار یک ساله بود و نیروهای اداره اطلاعات آزادی وی را منوط به اعتراف همسرش به عضویت در گروه‌های مخالف مسلح نظام عنوان کرده بودند.

حمیدرضا کوهکن پس از ۲۵ روز همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان و تحت شکنجه‌های جسمی و روحی است.

به گفته منابع کمپین، ماموران اداره اطلاعات جهت شکنجه روحی حمیدرضا، فرزندان خردسال وی را به بازداشتگاه منتقل کرده بودند.

هدف از این اقدام، آزار و اذیت حمیدرضا با شنیدن گریه‌های کودکانش در بازداشتگاه بوده است.

ماموران به حمیدرضا اعلام کرده‌اند که تمام اعضای خانواده، حتی کودکان خردسال، نیز بازداشت و به بازداشتگاه منتقل خواهند شد.

لازم به ذکر است، دو فرزند دیگر حمیدرضا با نام‌های “ادریس و بنیامین کوهکن” ۲۳ و ۱۶ ساله نیز در بازداشت هستند و توسط نیروهای نظامی در بازداشتگاه بارها مورد شکنجه و اخذ اعترافات اجباری قرار گرفته‌اند.

شکنجه و آزار جسمی و روحی حمیدرضا کوهکن در بازداشتگاه اداره اطلاعات، استفاده از کودکان به عنوان ابزار شکنجه روحی بازداشت و شکنجه سایر اعضای خانواده، مورادی هستند که در اعترافات اجباری علیه آقای کوهکن اعمال شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید