آزادی دو تن از فعالین ترک آذربایجانی از زندان اوین

آیدین محمدی و سعید دوستان

آیدین محمدی و سعید دوستان، دو تن از فعالین ترک آذربایجانی که به تازگی در زندان اوین بازداشت شده بودند، با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  آیدین محمدی با وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی و سعید دوستان،  با وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده‌اند.

آقای محمدی روز یکشنبه ۱۳ اسفندماه و آقای دوستان روز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شدند.
نگرانی‌ها از وضعیت جسمانی مرتضی پروین، فعال آذربایجانی که در دهمین روز اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می‌برد، افزایش یافته است.

طی روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه، تعدادی از فعالین ترک آذربایجانی در شهرهای مختلف ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

تاکنون سالار طاهر افشار، آیدین محمدی و سعید دوستان با تودیع قرار وثیقه آزاد شده‌اند و از دلایل بازداشت و وضعیت سایر فعالین بازداشتی اطلاعی در دست نیست.

طی روزهای۱۶، ۱۷ و۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ مرتضی پروین، ودود اسدی، سالار طاهر افشار، سعید جمالزاده، باقر حاجی زاده، آیاز سیف خواه، سعید مینایی، کمال نوری، آراز امان، طاهر نقوی،سعید دوستان، آیدین(سلیمان) محمدی، کرم مردانه وعبدالله واحدی در شهرهای اردبیل، رشت، اورمیه، تبریز، اسلامشهر تهران، کرج و آستارا، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده  بودند.

که تا لحظه تنظیم خبر آقایان سالار طاهر افشار، آیدین محمدی و سعید دوستان با تودیع قرار وثیقه به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده اند و تاکنون از دلایل بازداشت و وضعیت فعالین بازداشتی اطلاع دقیقی در دست نمی باشد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید