دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به دلیل شرکت در مهمانی خصوصی تعلیق شدند

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت

یازده دانشجو از دانشگاه علم و صنعت به دلیل شرکت در یک مهمانی مختلط، توسط کمیته انضباطی این دانشگاه به یک تا سه ترم تعلیق از تحصیل محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این احکام در ادامه سیاست‌های سرکوبگرانه کمیته‌های انضباطی و حراست دانشگاه‌ها علیه دانشجویان اعمال شده است.

برخی از این دانشجویان توسط پلیس امنیت اخلاقی احضار شده و در جلسات کمیته انضباطی دانشگاه وادار به نوشتن تعهد در خصوص عدم تکرار چنین مواردی شده‌اند.

یکی از دانشجویان معترض می‌گوید: «دانشگاه به حریم خصوصی ما ورود کرده است.»

یکی از دانشجویان که نامش محفوظ است، درباره نحوه برخورد مسئولان دانشگاه در جلسه‌ های کمیته انضباطی می‌گوید: «خیلی به ما فشار آوردند تا چیزهایی را که خودشان می‌خواهند، بنویسیم. من نمی‌دانم اگر عکس‌های دسته‌جمعی ما بدآموزی داشت، چرا همه را در ابعاد بزرگ و رنگی پرینت گرفته بودند؟»

برخی از این دانشجویان می‌گویند گروهی از آنان به بهانه سفر رفتن با هم، با پرونده‌های سنگین‌تری در کمیته انضباطی دانشگاه مواجه شده‌اند.

اعمال محرومیت‌های تحصیلی علیه دانشجویان به بهانه‌های مختلف از جمله شرکت در مهمانی خصوصی، امری مسبوق به سابقه است. در یکی از آخرین موارد، تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم به دلیل برگزاری مهمانی مختلط، توسط کمیته انضباطی این دانشگاه به منع موقت از تحصیل محکوم شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید