نیکان خبازی از بازداشتگاه آگاهی شاپور آزاد شد، اما علی تسنیمی همچنان در بازداشت است

نیکان خبازی و علی تسنیمی

نیکان خبازی، کارمند نشریه “فردای اقتصاد” پس از حدود یک ماه بازداشت در بازداشتگاه آگاهی شاپور تهران آزاد شد. اما علی تسنیمی، دیگر کارمند این نشریه، علیرغم گذشت نزدیک به یک ماه از زمان دستگیری، کماکان در این بازداشتگاه به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیکان خبازی کارمند نشریه “فردای اقتصاد” با اتمام مراحل بازجویی از آزاد شد، کماکان علی تسنیمی دیگر کارمند این نشریه در بازداشتگاه آگاهی شاپور در بازداشت است.

تاکنون اتهامات این دو روزنامه‌نگار مشخص نشده است.  تا لحظه تنظیم این گزارش از چگونگی آزادی این کارمند نشریه “فردای اقتصاد” اطلاعی در دست نیست.

نیکان خبازی، مهرداد عسگری و علی تسنیمی از کارکنان استودیوی فردای اقتصاد و بهزاد بهمن‌نژاد قائم مقام سردبیر این رسانه، در تاریخ شانزدهم بهمن‌ماه در محل کار خود محبوس و سپس به بازداشتگاه آگاهی شاپور منتقل شدند.

در اسفند ماه سال جاری، بهزاد بهمن‌نژاد و مهرداد عسگری با تامین قرار کیفری آزاد شدند.

روز سه شنبه هفدهم بهمن ماه، مریم شکرانی و زینب رحیمی، دو روزنامه‌نگار، خبر از توقیف رسانه فردای اقتصاد به همراه خبرنگارانش از ساعت ۱۴ ظهر روز دوشنبه شانزدهم بهمن ماه دادند.

علی تسنیمی، علی‌رغم گذشت نزدیک به یک ماه از زمان دستگیری، کماکان در بازداشتگاه آگاهی شاپور به سر می‌برد و از وضعیت و اتهامات او اطلاعی در دست نیست.

هنوز مشخص نیست که این روزنامه‌نگاران به چه اتهامی بازداشت شده‌اند و بلاتکلیفی علی تسنیمی در بازداشتگاه آگاهی شاپور، نگرانی‌ها را افزایش داده است.

خانواده خبرنگاران بازداشتی از همان ساعات اولیه انتشار این خبر به دفتر تحریریه این نشریه مراجعه کرده و متوجه توقیف تلفن همراه و وسایل خبرنگاران شدند. همچنین به خانواده های روزنامه نگاران نشریه فردای اقتصاد، اطلاعی در خصوص نهاد امنیتی اقدام کننده جهت بازخواست و توقیف کارکنان داده نشد. عصر روز سه شنبه تنها حدود ۳ خبرنگار اجازه خروج از ساختمان را یافتند.

در این میان، خبرگزاری میزان روز سه شنبه هفدهم بهمن ماه، در واکنش به اخبار منشتر شده درخصوص این رویداد، با انتشار گزارشی مدعی شد: “با انتشار خبری با موضوع بازداشت یک خبرنگار سابق اقتصادی و بازرسی ضابط قضایی از محل یک سایت خبری، پیگیری‌ها نشان می‌دهد بازرسی از محل این رسانه و بازداشت فرد مورد اشاره هیچ ارتباطی با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای نداشته است. این گزارش حاکی است در پرونده مفتوح قضایی تشکیل شده با این موضوع، هیچ اتهام رسانه‌ای و خبری نیز وجود ندارد و اتهامات در حوزه دیگر‌ی در حال بررسی است.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید