آزادی موقت فریبا اسدی از زندان کچویی کرج

فریبا اسدی

فریبا اسدی، فعال سیاسی، پس از تودیع وثیقه از زندان کچویی کرج آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه پانزدهم اسفند ۱۴۰۲، فریبا اسدی، فعال سیاسی،  با پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به صورت موقت با تودیع قرار وثیقه از زندان کچویی آزاد شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده خانم اسدی با تایید این خبر گفت: “آزادی ایشان با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان کچویی کرج صورت گرفته است.”

خانم اسدی اواخر شهریورماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان کچویی کرج منتقل شده بود. وی در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای کرج مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

پرونده او از بابت اتهاماتی از جمله تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به شعبه اول دادگاه انقلاب کرج ارجاع داده شده، اما تاکنون تعیین وقت نشده است.

خانم اسدی پیشتر سابقه بازداشت و محکومیت را نیز داشته است. او در بهمن ماه سال ۹۹ به همراه سه هم پرونده ای خود از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه های مخالف نظام توسط نیروهای امنیتی بازداشت و چندی بعد با تودیع وثیقه آزاد شد. وی نهایتا مورخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

او نهایتا در تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰، در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان قرچک ورامین منتقل شد. وی در دوران حبس از بابت گشایش دو پرونده مجزا، مجموعا به چهارسال و سه ماه و یک روز حبس محکوم شد.

وی نهایتا اواخر بهمن ماه سال گذشته، به دنبال صدور بخشنامه عفو از زندان اوین آزاد شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید