گزارشی از وضعیت مهران رئوف در زندان اوین: محرومیت از مرخصی و ادامه حبس

مهران رئوف

مهران رئوف، زندانی سیاسی، چهارمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند. او در این مدت از حق مرخصی محروم بوده و با وجود سپری کردن بیش از یک سوم از دوران محکومیت، درخواست آزادی مشروط وی نیز رد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهران رئوف، فعال کارگری و زندانی سیاسی که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، از حق اعزام به مرخصی و آزادی مشروط محروم شده است.

در حالی که آقای رئوف با احتساب ایام بازداشت، بیش از یک سوم از دوران محکومیت خود را سپری کرده بود، در تابستان امسال با درخواست آزادی مشروط وی مخالفت شد.

آقای رئوف تاکنون تجربه تحمل حبس در بندهای یکم، چهارم و هشتم زندان اوین را داشته است. او در طول این مدت از امتیاز اعزام به مرخصی نیز محروم بوده است.

آقای رئوف در فروردین ماه ۱۴۰۲ با نگارش نامه‌ای از زندان نسبت به حقوقی که به علت زندانی دو تابعیتی و سیاسی بودن از وی سلب شده، اعتراض کرد.

مهران رئوف ۶۶ ساله در مهرماه سال ۹۹ توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد.

او سرانجام در مرداد سال ۱۴۰۰ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات مشارکت در اداره گروه غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، به ده سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد. نهایتا حکم صادره به هفت سال و شش ماه حبس کاهش یافت.

با وجود گذشت بیش از سه سال از زمان بازداشت و تحمل حبس، وضعیت مهران رئوف همچنان نامشخص است و او از حقوق اولیه خود مانند مرخصی و آزادی مشروط محروم مانده است.

مهران رئوف دارای تابعیت ایرانی-بریتانیایی است.

او از جمله فعالان شناخته شده در زمینه حقوق کارگران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید