احکام سنگین برای ۱۰ فعال صنفی معلمان در رشت

انوش عادلی، محمود صدیقی پور، عزیز قاسم زاده، تیمور باقری کودکانی، طهماسب سهرابی، غلامرضا اکبرزاده باغبان، علی نهالی، محمدجواد سعیدی، جهانبخش لاجوردی و یدالله بهارستانی

شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت ۱۰ فعال صنفی معلمان استان گیلان را به اتهامات “اخلال در نظم عمومی” و “تمرد از دستور پلیس” به دو سال و یک روز حبس تعزیری و دو سال منع عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، انوش عادلی، محمود صدیقی پور، عزیز قاسم زاده، تیمور باقری کودکانی، طهماسب سهرابی، غلامرضا اکبرزاده باغبان، علی نهالی، محمدجواد سعیدی، جهانبخش لاجوردی و یدالله بهارستانی فعالین صنفی معلمان‌ استان گیلان توسط دادگاه انقلاب رشت هر یک به تحمل دو سال و یک روز حبس و مجازات تکمیلی محکوم شدند.

سه تن از این فعالان، انوش عادلی، محمود صدیقی پور و عزیز قاسم زاده، پیشتر هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بودند که این احکام توسط دادگاه تجدیدنظر استان گیلان تأیید شده است.

غلامرضا اکبرزاده باغبان، تیمور باقری کودکانی و طهماسب سهرابی نیز پیشتر به پرداخت سه میلیون و سیصد هزار تومان جزای نقدی محکوم شده بودند.

علی نهالی، محمدجواد سعیدی و جهانبخش لاجوردی در خرداد ۱۴۰۱ در ارتباط با برگزاری تجمع اعتراضی معلمان بازداشت و پس از تودیع وثیقه آزاد شده بودند.

یدالله بهارستانی نیز سابقه برخوردهای قضایی به واسطه فعالیت‌های صنفی خود را دارد.

این احکام سنگین در حالی صادر شده است که معلمان در ایران برای حقوق صنفی خود از جمله افزایش حقوق ومزایا و بهبود شرایط آموزشی بارها دست به اعتراض زده‌اند.

صادر کردن چنین احکام سنگینی به جای پاسخگویی به مطالبات به حق معلمان،‌ تنش‌ها در جامعه و فضای امنیتی موجود را تشدید خواهد کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید