فرزاد محمودپور، معترض محکوم شده به ۵ سال حبس، به زندان نقده منتقل شد

فرزاد محمودپور

فرزاد محمودپور، شهروند اهل اشنویه و از بازداشت‌شدگان خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی جهت تحمل محکومیت خود به زندان نقده منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرزاد محمودپور ۲۲ ساله فرزند علی اهل امیرآباد اشنویه، از بازداشت‌شدگان خیزش اعتراضی “زن، زندگی، آزادی” در روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ به زندان نقده منتقل شد. این معترض جهت تحمل حکم ۵ سال حبس تعزیری خود به این زندان فرستاده شده است.

آقای محمودپور در تاریخ ۳۰ مردادماه توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهامات “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی”، “عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام” و “تخریب اموال عمومی” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

شعبه بیست و ششم دیوان عالی کشور به ریاست “علی اکبر یساقی” و مستشاری “علی اکبر بنائی‌راد” با رد اعاده دادرسی آقای محمودپور، رأی دادگاه بدوی را قطعی اعلام کرد. این حکم در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه به وی ابلاغ شده بود.

لازم به ذکر است که فرزاد محمودپور پس از ۱۱ ماه بازداشت موقت، در روز پنج‌شنبه ۲ شهریورماه با تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی از زندان ارومیه آزاد شده بود.

این شهروند کُرد در زمان بازجویی در بازداشتگاه برای گرفتن اعترافات اجباری تحت فشار و شکنجه قرار گرفته بود. وی مهرماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اتمام بازجویی از یک بازداشتگاه امنیتی به زندان ارومیه منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید