کولبر پاوه‌ای بر اثر شلیک نیروهای مسلح در شوشمی زخمی شد

کولبر

عطا حسینی، کولبر، در پی تیراندازی نیروهای مسلح زخمی شد. او ابتدا جهت مداوای پزشکی به درمانگاه نوسود منتقل و به دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان پاوه منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عطا حسینی، کولبر اهل روستای بلبزان از توابع پاوه، روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در پی تیراندازی نیروهای مسلح در مرز شوشمی به شدت زخمی شد.

این کولبر پس از انتقال اولیه به درمانگاه نوسود، به دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان پاوه منتقل شده است.

هنوز از وضعیت دقیق جسمانی آقای حسینی اطلاعی در دست نیست.

تیراندازی به کولبران، بارها از سوی نهادهای حقوق بشری محکوم شده است. این افراد که به دلیل فقدان فرصت‌های شغلی و معیشتی ناچار به کولبری هستند، در معرض خطرات متعددی از جمله شلیک مستقیم نیروهای مسلح، سقوط از ارتفاعات و بهمن گرفتگی قرار دارند.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت‌های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند.

هر ساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید