محسن احمدپور پس از ۱۶ ماه بلاتکلیفی آزاد شد

محسن احمدپور

محسن احمدپور، فعال سیاسی، پس از ۱۶ ماه بلاتکلیفی و تحمل انواع فشارهای روحی و روانی، با تودیع وثیقه از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای احمدپور که از آبان ماه ۱۴۰۱ در بازداشت موقت بود، روز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ با قید وثیقه ۳ میلیارد تومانی آزاد شد.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: “آقای احمدپور در حالی که بیش از ۱۶ ماه در زندان تحت بازجویی و فشارهای روحی و روانی بود، سرانجام با وثیقه آزاد شد.”

لازم به ذکر است، آقای احمدپور اواسط آبان ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در شهرستان ایذه دستگیر و پس از انتقال به بازداشتگاه مرکزی اطلاعات سپاه پاسداران در اهواز، تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفته بود.

اتهامات تفهیم شده به ایشان در مرحله بازپرسی عبارتند از: اخلال در نظم و آسایش عمومی، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، ترویج خشونت به قصد دعوت از سایرین به جنگ و کشتار، و فعالیت تبلیغی علیه نظام.

پرونده محسن احمدپور به شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز ارجاع شده بود، اما به دلیل نقص در تحقیقات قضایی، کیفرخواست ایشان و سایر افراد هم پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب اهواز بازگردانده شده بود.

پیشتر، یک منبع مطلع گفته بود: “رضا عرب پور، متهم ردیف اول این پرونده است و با اتهاماتی از قبیل محاربه از طریق عضویت در گروه یاغی و افساد فی الارض مواجه شده است. دخالت اطلاعات سپاه شهرستان ایذه و فرمایشی شدن پرونده، روند قضایی این پرونده را با چالش روبرو کرده است.”

هنوز اطلاعات دقیقی از وضعیت رضا عرب پور و سایر افراد هم پرونده با محسن احمدپور در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید