روزنامه نگار زندانی، نسیم سلطان بیگی، برای معالجه به مرخصی اعزام شد

نسیم سلطان بیگی

نسیم سلطان بیگی، روزنامه نگار، با توقف اجرای حکم حبس، از زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم سلطان بیگی پس از موافقت دادستان و کمیسیون پزشکی قانونی، برای معالجه و درمان بیماری به مرخصی اعزام شد.

مریم کیان‌ ارثی، وکیل دادگستری با انتشار مطلبی اعلام کرد
: “موکلم خانم سلطان بیگی پس از اعزام به کمیسیون پزشکی قانونی و موافقت دادستان برای معالجه و درمان بیماری، با دستور توقف اجرای حکم حبس به مرخصی اعزام شد”.

وی پیش از این در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱  هنگام خروج از کشور بازداشت و در ۱۷ بهمن ماه با وثیقه آزاد شده بود.

خانم سلطان بیگی به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به ۴ سال و یک ماه  و ۱۶ روز حبس تعزیری و محرومیت های تکمیلی محکوم شده بود.

این حکم اواخر شهریورماه سال جاری، توسط شعبه
۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد. در حکم صادره تاکید شده، عفو “بهمن ماه” سال گذشته شامل این روزنامه نگار نخواهد شد.

درخواست اعاده دادرسی ایشان توسط دیوان عالی کشور رد شده بود.

خانم سلطان بیگی سابقه دو بار بازداشت دیگر به دلیل فعالیت های صنفی و رسانه ای را نیز دارد.

خانم سلطان بیگی در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ برای تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شده بود.

ایشان عضو پیوسته انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران و سابقه فعالیت در نشریات متعددی را دارد.

در رابطه با نسیم سلطان بیگی قابل اشاره است که او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی «علوم ارتباطات» از دانشگاه علامه طباطبایی تهران (۱۳۸۳-۱۳۸۹) در مقطع کارشناسی و فعال دانشجویی سابق و روزنامه‌نگار حوزه‌ی اجتماعی است. او عضو پیوسته‌ی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران است و سابقه‌ی فعالیت در نشریات متعدد داخلی نظیر روزنامه‌ی شرق، آرمان، ایسکانیوز، شهرنوشت، سبزپرس و ماهنامه‌ی نسیم بیداری را به عنوان خبرنگار و ماهنامه‌ی پیوست به عنوان دبیر تحریریه را دارد.

گفتنی است که نسیم سلطان بیگی سابقه‌ی دو مرتبه بازداشت دیگر را نیز به دلیل فعالیت‌های صنفی و رسانه‌ای دارد. او اولین بار در در تجمع ۲۲ خرداد سال ۸۵ بازداشت و به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد. هم‌چنین در سال ۸۶ و در تجمعات دانشجویی نیز بازداشت شد. پیرو این دادگاه توسط دادگاه بدوی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۳ سال تعزیری دو سال تعلیقی تقلیل یاقت. او از سال ۹۱ تا ۹۲ نیز به دلیل اجرای حکم در بند زنان زندان اوین محبوس بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید