خواننده معترض سامان یاسین، پس از بستری در بیمارستان، با دستبند و پابند به زندان بازگردانده شد

سامان یاسین

سامان یاسین، خواننده معترض، پس از چند روز بستری در بیمارستان امین آباد، به زندان قزلحصار بازگردانده شد. این در حالی است که حشمت‌الله حیات‌الغیب، رئیس سازمان زندان‌های کشور، به وی قول داده بود که در هنگام بستری شدن پابند و دستبند نخواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شامگاه روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲، آقای یاسین به زندان قزل حصار بازگردانده شد. او در طول بستری در بیمارستان با دستبند و پابند به تخت بسته شده بود.

آقای یاسین در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از بلاتکلیفی ۱۸ ماهه خود ابراز نارضایتی کرده و خواهان رسیدگی به وضعیتش شده بود.

وی پیشتر در تاریخ سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲، از زندان قزلحصار کرج به بیمارستان آموزشی درمانی روانپزشکی رازی (امین آباد) منتقل شده بود.

سامان یاسین پیشتر به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده بود که حکم اعدام در دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع شده است.

وضعیت سامان یاسین و سایر زندانیان سیاسی که در بلاتکلیفی و با احکام سنگین و ناعادلانه روبرو هستند، نگران‌کننده است.

آقای صیدی در تاریخ دهم مهرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. وی در تاریخ هفتم آبان ماه سال گذشته، از بابت اتهاماتی چون “محاربه، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و اقدام علیه امنیت ملی” در دادگاه عمومی و انقلاب تهران محاکمه و به اعدام محکوم شد. نهایتا در دی ماه همان سال، پس از نقض حکم اعدام در دیوان عالی کشور، پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.

وی اواخر تیرماه سال جاری، با انتشار فایل صوتی از تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود گلایه کرده بود. این زندانی سیاسی در این فایل صوتی گفته بود که قاضی صلواتی اجازه دسترسی وکیل به پرونده او را نداده است.

آقای یاسین (صیدی) در تاریخ یازدهم مردادماه، به همراه شش زندانی سیاسی دیگر از زندان رجایی شهر کرج به بند هشت زندان اوین منتقل شد. در دوازدهم شهریور ماه امسال، او به همراه دوازده زندانی دیگر بدون اطلاع قبلی به قزلحصار منتقل شد و هم اکنون بدون رعایت اصل تفکیک جرائم عمومی در سالن دارالقران واحد ۴ محل نگهداری زندانیان جرائم مرتبط با مواد مخدر، نگهداری می‌شود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید