چهار شهروند قمی در رابطه با تصویربرداری فرد روحانی از “مادر قمی” بازداشت شدند

بازداشت

دادستان قم اعلام کرد: چهار شهروند قمی در رابطه با تصویربرداری فرد روحانی از “مادر قمی” بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، معاون دادستان قم اعلام کرد که چهار تن از عوامل اصلی ارسال کنندگان تصاویر دوربین های مداربسته واقعه درمانگاه قم به رسانه های خارج کشور، بازداشت شدند. اخیرا ویدیویی از درگیری یک روحانی با یک زن در یکی از درمانگاه های قم منتشر شد که نشان میداد این روحانی در حالی که زن مذکور نوزاد بیمار خود را در آغوش گرفته بود، مخفیانه از وی با تلفن همراه خود تصویربرداری کرده است. اقدامی که اعتراض زن حاضر در صحنه را به همراه داشت.

معاون دادستان قم از بازداشت چهار تن از عوامل اصلی انتشار دهندگان و ارسال کنندگان ویدیو درگیری یک روحانی با یک زن در یکی از کلینیک های «قرآن و عترت» قم خبر داد.

مسلم خانی در این رابطه مدعی شد که این افراد با طراحی و برنامه‌ریزی قبلی اقدام به فیلمبرداری و ارسال آن به “َشبکه های معاند” کردند و قصد “تفرقه‌افکنی و فتنه‌انگیزی” در جامعه را داشته اند.

در این گزارش به هویت و محل نگهداری شهروندان بازداشت شده اشاره ای نشده است.

لازم به یادآوری است، اخیرا ویدیویی از درگیری یک روحانی با یک زن در یکی از درمانگاه های قم منتشر شد که نشان میداد این روحانی در حالی که زن مذکور نوزاد بیمار خود را در آغوش گرفته بود، مخفیانه از وی با تلفن همراه خود تصویربرداری کرده است. اقدامی که اعتراض زن حاضر در صحنه را به همراه داشت. یک روز بعد، دادستان قم در واکنش به انتشار گسترده این ویدیو و تهییج افکار عمومی، اعلام کرد پرونده ای قضایی در این خصوص تشکیل شده است و افرادی که تصاویر دوربین های مداربسته درمانگاه را به رسانه های خارج از کشور ارسال کرده اند نیز تحت پیگرد قرار گرفته اند.

کارشناسان بسیاری همواره دست آویز “امر به معروف” را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت در جامعه دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید