سجاد زارع، زندانی سیاسی، به سلول انفرادی منتقل شد

سجاد زارع

سجاد زارع، زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیراز، به دلیل اعتراض به انتقالش به بند زندانیان با جرائم خشن، توسط مسئولین زندان به سلول انفرادی منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲، آقای زارع به سلول انفرادی منتقل شد. او در حال سپری کردن محکومیت ۱۰ سال و شش ماه حبس خود در این زندان است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت: “جمعی از زندانیان از زندان شماره ۲ شیراز به زندان عادل آباد منتقل شدند. بسیاری از این زندانیان غیرسیاسی هستند و بدون رعایت اصل تفکیک جرائم، به محل نگهداری زندانیان سیاسی منتقل شده‌اند. سجاد زارع در پی اعتراض به این موضوع، به عنوان تنبیه از سوی مسئولان زندان عادل آباد به سلول انفرادی منتقل شد.”

سجاد زارع در تاریخ ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت و به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ اداره اطلاعات این شهر منتقل شده بود.

او در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ با اعمال بخشنامه عفو و بخشش قوه قضائیه آزاد شد.

۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ توسط ماموران اداره اطلاعات استان فارس مجددا دستگیر و به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

قاضی محمود ساداتی، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز، در دی ماه ۱۴۰۲ او را به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری، به اتهام توهین به رهبری در فضای مجازی به ۳ سال حبس تعزیری و همچنین به ۲ سال تبعید به یکی از شهرستانهای استان یزد محکوم کرد.

سجاد زارع پیشتر هم به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود با پرونده‌سازی مواجه شده بود و پس از سپری کردن دوران حبس تعزیری خود در مهر ماه ۱۴۰۰ از زندان عادل آباد شیراز آزاد شده بود.

این اقدام مسئولین زندان عادل آباد شیراز در حالی صورت گرفته است که انتقال زندانیان سیاسی به بند زندانیان با جرائم خشن، نقض آشکار حقوق بشر و مصداق بارز شکنجه و رفتار غیرانسانی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید