بلاتکلیفی آرش قنبری کیهانی در زندان دستگرد اصفهان

آرش قنبری کیهانی

بیش از ۲۲۴ روز از بازداشت آرش قنبری کیهانی، شهروند ساکن اصفهان، می‌گذرد و او کماکان در زندان دستگرد این شهر به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای قنبری کیهانی علیرغم تبرئه شدن از اتهامات انتسابی در فروردین ماه سال جاری، هنوز بلاتکلیف است و تاکنون جلسه دادگاهی برای او برگزار نشده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای قنبری می‌گوید: “وی هفته گذشته برای بررسی وضعیت روحی و جسمی به پزشکی قانونی اعزام شده بود. احتمال می‌رود قرار بازداشت او به دستور امیرحسین رضایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرضا تمدید شود. آقای قنبری با محدودیت‌های شدیدی در رابطه با امکان برقراری تماس و ملاقات با خانواده خود مواجه است.”

آرش قنبری در دهم مردادماه ۱۴۰۲ پس از مراجعه به اداره اطلاعات شهرستان شهرضا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

پرونده او در یازدهم شهریور ۱۴۰۲ جهت فرجام خواهی از بابت اتهام اهانت به مقدسات اسلام به شعبه سی و نهم دیوان عالی کشور فرستاده شد و تایید شد. پرونده وی اکنون به شعبه هم عرض برای بررسی ارجاع داده شده است.

این در حالی است که آقای قنبری در فروردین ماه سال جاری از اتهامات اهانت به مقدسات اسلام و سب النبی توسط شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان اصفهان تبرئه و قرار منع تعقیب صادر شده بود.

آرش قنبری کهیانی متولد ۱۳۷۱، مجرد و شهروند ساکن اصفهان است و قبل از بازداشت به شغل کارگری مشغول بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید