کولبر دالاهویی در پی تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شد

کولبران

تیمور طهماسبی، کولبر ۳۲ ساله اهل دالاهو، توسط نیروهای نظامی در مناطق مرزی نوسود مورد هدف تیراندازی قرار گرفت و از ناحیه آرنج مجروح شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای طهماسبی شامگاه سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲، در مناطق مرزی نوسود زخمی شده است. او  برای مداوا به بیمارستان بیستون کرمانشاه منتقل شده است.

منابع مطلع می‌گویند که شدت جراحت آرنج این کولبر به حدی است که نیاز به عمل جراحی دارد. اما به دلیل بالا بودن هزینه عمل، آقای طهماسبی تحت فشار قرار دارد.

تاکنون از انگیزه نیروهای نظامی برای تیراندازی به این کولبر اطلاعی در دست نیست.

این در حالی است که تیراندازی به کولبران در مناطق مرزی ایران بارها اتفاق افتاده و منجر به جان باختن و زخمی شدن تعدادی از آنها شده است.

فعالان حقوق بشر بارها این اقدامات را محکوم کرده و خواستار توقف شلیک به کولبران شده‌اند.

تیراندازی به کولبران در مناطق مرزی ایران سابقه‌ای طولانی دارد. کولبران که به دلیل نبود فرصت‌های شغلی به حمل بار در مناطق مرزی روی می‌آورند، بارها از سوی نیروهای مسلح هدف شلیک قرار گرفته‌اند. این موضوع بارها توسط سازمان‌های حقوق بشری محکوم شده است.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند.

هر ساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید