هشت شهروند بهائی در یزد به اتهام “تبلیغ علیه نظام” محاکمه شدند

ویدا احراری، مژگان بصیری، شکوفه بصیری و جمال قدیرزاده

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هشت شهروند بهائی به نام‌های احمد نعیمی، جمال قدیرزاده، ایمان رشیدی، ویدا احراری، مژگان بصیری، شکوفه بصیری، کامیاب راعی و عارف نعیمی در شعبه دو دادگاه انقلاب یزد برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در این جلسه، که در روز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه، برگزار شد. این افراد اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “فعالیت تبلیغی انحرافی بر ضد شرع مقدس اسلام” را رد کرده و به دفاع از خود پرداختند.

عارف نعیمی پس از پایان دادگاه با قرار وثیقه آزاد شد.

ایمان رشیدی، احمد نعیمی، ویدا احراری، مژگان بصیری، شکوفه بصیری و جمال قدیرزاده در مهرماه سال جاری و کامیاب راعی در آبان ماه توسط نیروهای امنیتی در یزد بازداشت شده بودند.

ویدا احراری و مژگان بصیری در ۲۷ مهرماه، جمال قدیرزاده در ۲ آبان ماه، احمد نعیمی در ۸ آبان ماه و شکوفه بصیری در ۹ آبان ماه با تودیع وثیقه آزاد شدند.

ایمان رشیدی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد. او در بهمن ماه سال ۹۶ پس از گذراندن دوره محکومیت خود از زندان آزاد شده بود.

آئین بهائی در اواسط قرن نوزدهم میلادی در ایران توسط بهاءالله بنیانگذاری شد. این آئین بر پایه وحدت عالم انسانی، صلح و دوستی بین ادیان و برابری زن و مرد بنا شده است.

جمعیت بهائیان در ایران حدود ۳۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود. بهائیان در سراسر ایران و در بیش از ۱۸۰ کشور جهان زندگی می‌کنند.

جمهوری اسلامی ایران آئین بهائی را به رسمیت نمی‌شناسد و بهائیان را به طور سیستماتیک مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید