دادگاه رسیدگی به اتهامات توماج صالحی برگزار شد

توماج صالحی

جلسه رسیدگی به اتهامات توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی، به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد. او پس از آزادی در ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲، در تاریخ نهم آذر ماه همان سال مجددا توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادگاه آقای صالحی در ۲۶ اسفند ۱۴۰۲، در آستانه سال نو، بدون حضور وکیل و در شرایطی که او از حق دفاع مشروع محروم بود، به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد. این دادگاه به طور گسترده به عنوان یک دادگاه نمایشی مورد انتقاد قرار گرفت.

صفحه منتسب به توماج صالحی، اعلام کرد که اتهامات مطرح شده علیه وی “نشر اکاذیب و دعوت مردم به خشونت” عنوان شده است. جلسه دادگاه وی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شده است.

توماج صالحی که اکنون در زندان دستگرد اصفهان به سر میبرد، در دی ماه سال جاری در بخش دیگر همین پرونده توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس، دو سال ابطال گذرنامه و شرکت در دوره مدیریت رفتار و مهارت دانش محکوم شد. جلسه رسیدگی به اتهام آقای صالحی، بدون ابلاغ قبلی و بدون حضور وکیل برگزار شد. در نهایت، اواخر بهمن ماه سال جاری، محکومیت وی به یک سال حبس توسط دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان تایید شد.

حساب کاربری توماج صالحی و بسیاری از فعالان مدنی و سیاسی، اتهامات وارده به او را واهی و بی اساس دانسته و خواهان تبرئه و آزادی فوری او شده اند.

توماج صالحی پیش از این نیز بارها به دلیل فعالیت های هنری خود بازداشت و زندانی شده است.

او در دوران زندان بارها مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفته است.

صالحی از جمله هنرمندانی است که در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ به طور فعال حضور داشت و از طریق موسیقی خود به بیان اعتراضات مردم پرداخت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید