گزارشی از بلاتکلیفی و بی‌خبری: پنج سال از بازداشت حمیدالله اربابی توسط ماموران اطلاعات چابهار

حمیدالله اربابی

پنج سال و هفت روز از زمانی که حمیدالله اربابی، شهروند بلوچ اهل روستای نکهچ از توابع شهرستان نیکشهر، توسط ماموران اطلاعات چابهار از منزل خود بازداشت شد، می‌گذرد. اما تاکنون، هیچ اطلاعی از وضعیت و محل نگهداری او در دسترس خانواده و نزدیکانش نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حمیدالله در اول فروردین ماه ۱۳۹۸، بدون ارائه حکم قضایی و در نیمه شب، توسط ماموران مسلح اداره اطلاعات چابهار بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

چهار ماه پیش از این اتفاق، اداره آگاهی استان با تماس تلفنی، حمیدالله را احضار کرده بود. با عدم مراجعه او، هفته بعد با تهدید به بازداشت، مجددا خواهان حضور وی شده بودند.

همسر و برادر حمیدالله با مراجعه به تمام نهادهای امنیتی، با پاسخ منفی و اظهار بی‌اطلاعی آنها از بازداشت حمیدالله روبرو شدند. همسر وی به دنبال پیگیری‌های مکرر، حتی ۲۴ ساعت توسط ماموران اطلاعات بازداشت شد.

با گذشت بیش از پنج سال از این ماجرا، خانواده حمیدالله از وضعیت او بی‌خبرند و نگران جان وی هستند. عدم پاسخگویی نهادهای امنیتی، احتمال فوت حمیدالله در زندان، جان‌باختن زیر شکنجه و یا اعدام او را افزایش داده است.

خانواده حمیدالله اربابی بارها از مقامات قضایی و امنیتی خواسته‌اند که در مورد وضعیت او روشنگری کنند و به این بلاتکلیفی و بی‌خبری پایان دهند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید