کیانوش چراغی، جهت تحمل حبس، به زندان ایلام منتقل شد

کیانوش چراغی

کیانوش چراغی، شهروند اهل دهلران، پس از احضار به شعبه اجرای احکام این شهرستان، بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان ایلام منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این اتفاق در روز شنبه پنجم فروردین ۱۴۰۳ رخ داد. آقای چراغی پیش‌تر در مهرماه ۱۴۰۲ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ایلام به ریاست قاضی سیدرضا صلاح‌الدینی به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” به یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده بود.

همچنین، در آبان ۱۴۰۲، شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان دهلران به ریاست قاضی حسین پناهی، ایشان را به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق سامانه‌های رایانه‌ای” به دو سال حبس تعزیری و نوشتن دویست صفحه از سرگذشت، وصیت‌نامه و تحقیق در خصوص ده تن از کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق با خط خویش (با تأیید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام) محکوم کرده بود.

بازداشت و آزادی موقت: نیروهای امنیتی در شامگاه سه‌شنبه یازدهم مهر ۱۴۰۲ بدون ارائه حکم قضایی به منزل آقای چراغی یورش برده و با خشونت او را بازداشت کرده بودند. این شهروند کُرد پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

سابقه بازداشت: کیانوش چراغی، کارمند سابق اداره تامین اجتماعی دهلران، پیشتر در روز چهارشنبه پنجم مهر ۱۴۰۱ نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بعد از چند روز آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید