احسان روزاژیان، در انتظار محاکمه با اتهامات سنگین

احسان روزاژیان

احسان روزاژیان، شهروند ۳۲ ساله ساکن پرند تهران، در پی پرونده‌سازی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با اتهامات سنگینی مواجه شده و در انتظار برگزاری جلسه دادگاه به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای روزاژیان در تاریخ هفدهم مرداد سال ۱۴۰۲ توسط مأموران اطلاعاتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او در دوران بازجویی تحت فشار و شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته و از حق دسترسی به وکیل محروم بود.

بر اساس گزارش منابع آگاه، اتهامات انتسابی علیه او “عضویت در گروه‌های معاند”، “اجتماع و تبانی”، “توهین به خامنه‌ای” و “ساخت تجهیزات برای از کار انداختن نیروهای نظامی” عنوان شده است.

پرونده آقای روزاژیان در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران در جریان است و وی پس از پایان بازجویی‌ها به بند چهار زندان اوین منتقل شده است.

نهادهای اطلاعاتی در پی پرونده‌سازی برای این شهروند، اسامی پنج نفر دیگر را به عنوان هم‌پرونده‌ای او اعلام کرده‌اند. این در حالی است که آقای روزاژیان تاکید کرده که این افراد را ندیده و با آنها هیچ ارتباطی نداشته است.

بازداشت و شکنجه احسان روزاژیان، نقض آشکار حقوق اساسی او از جمله حق دسترسی به وکیل و حق محاکمه عادلانه است. پرونده‌سازی و اتهامات سنگین علیه او، نشان‌دهنده تداوم سرکوب مخالفان و منتقدان جمهوری اسلامی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید