محرومیت صدیقه وسمقی از درمان در زندان اوین

صدیقه وسمقی

صدیقه وسمقی، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی که در زندان اوین محبوس است، علیرغم نیاز به رسیدگی درمانی، از اعزام به بیمارستان محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صفحه منتسب به خانم وسمقی گزارش می‌دهد که “ممانعت از اعزام به بیمارستان خانم وسمقی با دستور رئیس سازمان زندان‌ها صورت گرفته است.”

خانم وسمقی از فشار خون، ضربان قلب و قند خون بالا رنج می‌برد و روز دوشنبه ۱۳ فروردین با حال نامساعد جسمی مواجه شد. پزشک بهداری دستور انتقال فوری او به بیمارستان را صادر کرد، اما با کارشکنی مسئولان زندان، او از رسیدگی درمانی محروم ماند.

سرانجام پس از وخامت حال این زندانی و تاکید مجدد بهداری مبنی بر اورژانسی بودن وضعیت خانم وسمقی، وی یک روز بعد به مرکز درمانی خارج از زندان اعزام شد. اما پس از گذشت کمتر از ۲۴ ساعت و علیرغم تاکید پزشک معالج مبنی بر نیاز به انجام عمل آنژیوگرافی قلبی، او به زندان بازگردانده شد.

صدیقه وسمقی در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. چندی پیش کیفرخواست پرونده خانم وسمقی با اتهامات “تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی” و “حضور در معابر و انظار عمومی بدون حجاب” صادر و به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی پیش از این نیز به واسطه فعالیت‌های خود سابقه برخوردهای قضایی را داشته است.

محرومیت صدیقه وسمقی از درمان، نقض آشکار حقوق اساسی او از جمله حق دسترسی به خدمات درمانی و حق برخورداری از شرایط انسانی در زندان است. این اقدام در ادامه سرکوب فعالان مدنی و سیاسی در ایران صورت می‌گیرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید