حکم ۹ سال زندان کیوان رحیمیان، شهروند بهائی، در دادگاه تجدیدنظر تایید شد

کیوان رحیمیان

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم ۹ سال زندان، ۶ سال محرومیت از حقوق اجتماعی و پرداخت جریمه نقدی ، شهروند بهائی را عینا تایید کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای رحیمیان پیشتر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهامات “فعالیت آموزشی و یا تبلیغی انحرافی مغایر و یا مخل به شرع مقدس اسلام” و “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور” به ۹ سال حبس، ۶ سال محرومیت از حقوق اجتماعی و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده بود.

کیوان رحیمیان، مترجم و روانشناس، در تیرماه ۱۴۰۲ بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. او از اساتید دانشگاه مجازی بهائیان ایران است و سابقه بازداشت و حبس را نیز در کارنامه دارد.

اتهامات وی “فعالیت آموزشی و یا تبلیغی انحرافی مغایر و یا مخل به شرع مقدس اسلام” و “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور” عنوان شده است.

آقای رحیمیان پیشتر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به همین اتهامات محکوم شده بود. وی تیرماه ۱۴۰۲ بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

کیوان رحیمیان از اساتید دانشگاه مجازی بهائیان ایران است و سابقه بازداشت و حبس را نیز در کارنامه دارد.

کیوان رحیمیان در سال ۱۳۹۶ نیز به اتهامات مرتبط با فعالیت‌های مذهبی خود به ۵ سال حبس محکوم شده بود.

محکومیت شهروندان بهائی در ایران به دلیل فعالیت‌های مذهبی آنها، بارها توسط سازمان‌های حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید