پخشان عزیزی، فعال سیاسی، همچنان پس از ۲۵۴ روز در زندان اوین بلاتکلیف است

پخشان عزیزی

پخشان عزیزی، فعال سیاسی اهل مهاباد، که بیش از هشت ماه پیش بازداشت شده، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و هنوز هیچ دادگاهی برای او برگزار نشده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم عزیزی در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او ابتدا در بند ۲۰۹ این زندان که محل نگهداری زندانیان امنیتی است، تحت بازجویی قرار گرفت و پس از چهار ماه به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

خانم عزیزی در بهمن ماه سال گذشته در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امنیت اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و پرونده او با صدور کیفرخواست به اتهام “عضویت در جمعیت های معارض کشور” به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری ارجاع شد.

با این حال، علیرغم گذشت بیش از ۸ ماه از بازداشت خانم عزیزی و ارجاع پرونده به دادگاه، هنوز هیچ جلسه دادرسی برای او برگزار نشده و او همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

خانم عزیزی پیش از این نیز سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است. وی در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چهار ماه با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

بلاتکلیفی پخشان عزیزی در زندان اوین، نمونه‌ای از وضعیت بسیاری از زندانیان سیاسی در ایران است که بدون دسترسی به دادرسی عادلانه و در شرایط نامناسب در زندان به سر می‌برند.

سازمان‌های حقوق بشری بارها خواستار آزادی پخشان عزیزی و سایر زندانیان سیاسی در ایران شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید