شهاب نظری، فعال مدنی ایذه‌ای، به اجرای حکم حبس احضار شد

شهاب نظری

شهاب نظری، شهروند و فعال مدنی ساکن ایذه، با دریافت ابلاغیه‌ای از سوی شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب اهواز، جهت اجرای حکم حبس خود احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای نظری پیشتر توسط دادگاه‌های انقلاب و کیفری اهواز در مجموع به چهار سال و ۹۱ روز حبس محکوم شده بود. اتهامات مطروحه علیه ایشان شامل “توهین به مقام رهبری”، “تبلیغ علیه نظام” و “نشر اکاذیب” می‌شود.

بر اساس ابلاغیه صادره، آقای نظری موظف است ظرف مدت ۱۰ روز پس از درج ابلاغیه در سامانه (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) برای اجرای حکم به شعبه مذکور مراجعه کند.

جزئیات احکام صادر شده: شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز: بابت اتهام “توهین به مقام رهبری” دو سال حبس تعزیری، “تبلیغ علیه نظام” یک سال حبس تعزیری او در مجموع به سه سال حبس تعزیری (دو سال از این حکم قابل اجرا خواهد بود) همچنین دادگاه کیفری دو اهواز بابت اتهام “نشر اکاذیب” او را به یک سال و ۹۱‍ روز حبس محکوم کرد.

شهاب نظری در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در اهواز بازداشت و در ۳۱ اردیبهشت با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

احضار و صدور حکم حبس برای فعالان مدنی و سیاسی در ایران، از جمله فعالان قومی، امری رایج است.

هنوز از سرنوشت نهایی پرونده آقای نظری و احتمال تجدیدنظرخواهی ایشان اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید