صدیقه وسمقی، تحلیلگر سیاسی، بار دیگر از زندان اوین به بیمارستان منتقل شد

صدیقه وسمقی

صدیقه وسمقی، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی، که به دلیل وخامت حال جسمی و با دستور پزشک بهداری زندان اوین، به بیمارستان فارابی اعزام شده بود، پس از معاینات اولیه و بدون انجام عمل آنژیوی قلبی، به زندان بازگردانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم وسمقی که پیشتر به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری از دریافت خدمات درمانی محروم شده بود، در تاریخ ۲۷ فروردین برای معاینه چشم به بیمارستان فارابی منتقل شد.

اما با وجود تاکید پزشک معالج مبنی بر نیاز به انجام عمل آنژیوی قلبی، مسئولان زندان از انجام این عمل خودداری کرده و خانم وسمقی را به زندان بازگرداندند.

صدیقه وسمقی در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. پیش از این نیز کیفرخواست پرونده خانم وسمقی با اتهامات “تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی” و “حضور در معابر و انظار عمومی بدون حجاب” صادر و به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده بود.

خانم وسمقی که از فشار خون، ضربان قلب و قند خون بالا رنج می‌برد، پیش از این نیز سابقه برخوردهای قضایی به دلیل فعالیت‌های خود را داشته است.

بازداشت و محدودیت‌های اعمال شده علیه صدیقه وسمقی، بار دیگر نگرانی‌ها را در مورد وضعیت حقوق بشری زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران افزایش داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید