آتنا فرقدانی به دلیل حمایت از هم‌بندی خود، ممنوع‌الملاقات شد

آتنا فرقدانی

محمد مقیمی، می گوید: آتنا فرقدانی، فعال مدنی و حقوق بشری، به دلیل حمایت از یکی از هم‌بندی‌های خود در برابر خشونت زندان‌بانان بند نسوان زندان اوین، ممنوع‌الملاقات شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرقدانی روز ۲۵ فروردین ماه سال جاری توسط سپاه پاسداران در خیابان پاستور تهران و با اعمال خشونت شدید بازداشت شد.

محمد مقیمی، وکیل آتنا فرقدانی، گفته است که موکلش در حین بازداشت توسط مأموران از ناحیه سر و صورت دچار آسیب‌دیدگی شدید شده و نیاز به معالجه دارد.

فرقدانی پیش از این نیز بارها به دلیل فعالیت‌های مدنی خود بازداشت و زندانی شده بود. او در سال ۱۳۹۳ به دلیل انتشار مطالبی در فیس‌بوک به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد. با این حال، با پیگیری‌های وکیلش، این حکم به ۷ سال و نیم حبس کاهش یافت.

ممنوع‌الملاقات کردن آتنا فرقدانی اقدامی تلافی‌جویانه از سوی مقامات امنیتی و قضایی ایران به نظر می‌رسد. این اقدام در راستای سرکوب هرگونه صدای مخالف و انتقاد در زندان‌ها صورت می‌گیرد.

فعالان حقوق بشر و مدنی این اقدام را به شدت محکوم کرده و خواستار لغو ممنوع‌الملاقات آتنا فرقدانی و رسیدگی فوری به وضعیت او در زندان اوین شده‌اند.

در شرایطی که بسیاری از زندانیان در ایران از دسترسی به حداقل حقوق خود مانند حق ملاقات با خانواده و وکیل محروم هستند، ممنوع‌الملاقات کردن آتنا فرقدانی به عنوان اهرمی برای فشار بر او و ساکت کردن او به کار گرفته می‌شود.

این اقدام غیرانسانی نه تنها نقض حقوق بشر است، بلکه بیانگر ترس و وحشت مقامات از صدای آتنا فرقدانی و سایر فعالان مدنی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید