عزیز قاسم‌زاده، فعال صنفی فرهنگیان، به یک سال حبس محکوم شد

عزیز قاسم‌زاده

حکم حبس عزیز قاسم‌زاده، معلم و فعال صنفی گیلانی، که پیشتر به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود، توسط شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان به یک سال حبس کاهش یافت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، با اعمال تجمیع احکام، مجازات نهایی آقای قاسم‌زاده به یک سال حبس تقلیل یافته است.

بر اساس این حکم که در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه به وکلای آقای قاسم‌زاده ابلاغ شده است، اتهام او “نشر اکاذیب” عنوان شده است.

با وجود اینکه حکم یک ساله حبس قاسم‌زاده در اسفند ماه سال گذشته به پایان رسیده بود، اما او تا هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری، به دلیل عدم اعمال قانون تجمیع احکام، در زندان لاکان رشت باقی مانده بود.

عزیز قاسم‌زاده که از فعالان شناخته شده صنفی معلمان در استان گیلان است، پیشتر در اسفند ماه سال گذشته به همراه چند تن دیگر از فعالان صنفی، توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به دو سال و یک روز حبس تعزیری و دو سال منع عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شده بود.

او همچنین توسط مرجع قضایی مذکور به یک سال حبس تعزیری دیگر نیز محکوم شده بود که این حکم نیز توسط دادگاه تجدیدنظر استان گیلان عینا تایید شد.

علاوه بر این، آقای قاسم‌زاده توسط هیات بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان آموزش و پرورش استان گیلان به انفصال دائم از مشاغل دولتی نیز محکوم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید