دو شهروند کرد، ابراهیم حمزه و ادریس حاجی‌رسول‌پور، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند

ابراهیم حمزه و ادریس حاجی‌رسول‌پور

بیش از یک هفته از بازداشت ابراهیم حمزه و ادریس حاجی‌رسول‌پور، دو شهروند کرد در بوکان، می‌گذرد و هنوز از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو نفر در بامداد روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، توسط نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

ابراهیم حمزه اهل روستای قره‌گل است و ادریس حاجی‌رسول‌پور برادر محمد حاجی‌رسول‌پور، یکی از جانباختگان اعتراضات “زن، زندگی، آزادی” در بوکان است. این دو شهروند علیرغم گذشت ۱۱ روز از مان دستگیری همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند.

تاکنون هیچ اطلاعی از نهاد بازداشت کننده، محل نگهداری و یا اتهامات مطروحه علیه این دو شهروند در دست نیست.

محمد حاجی‌رسول‌پور، ۲۸ آذر ۱۴۰۱، در زندان و بر اثر شکنجه جان خود را از دست داد.

در ماه‌های اخیر، شمار بازداشت‌ها در بوکان و سایر شهرهای کردستان ایران افزایش یافته است. این بازداشت‌ها در فضایی از تشدید سرکوب‌ها علیه فعالان کرد و خانواده‌های جانباختگان اعتراضات اخیر صورت می‌گیرد.

فعالین حقوق بشر بارها نسبت به این بازداشت‌ها و همچنین به شرایط نامناسب بازداشت‌شدگان در زندان‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند و خواستار آزادی فوری آنها و همچنین برگزاری دادرسی‌های عادلانه برای آنها شده‌اند.

لازم به ذکر است که اتهامات مطرح شده علیه فعالان کرد و خانواده‌های جانباختگان اعتراضات، اغلب بدون ارائه دلایل و مدارک کافی و با هدف ارعاب و سرکوب این افراد به کار گرفته می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید