اسماعیل احمدی راغب، فعال مدنی، به خاطر اعتراض به وضعیت احمد رضا حائری به انفرادی رفت

اسماعیل احمدی راغب

اسماعیل احمدی راغب، فعال مدنی که به زرتشت نیز شناخته می‌شود، پس از چند روز اعتراض و شعار در زندان و درخواست برای انتقال احمد رضا حائری از سلول انفرادی، به خاطر اخلال در نظم زندان، به انفرادی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این اتفاق بعد از ظهر روز شنبه، پنجم خرداد ماه ۱۴۰۳، به دستور آقای یعقوبی، رئیس واحد، و آقای سادات رسول، رئیس حفاظت زندان رخ داد.

احمد رضا حائری، زندانی سیاسی، روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به سلول انفرادی در زندان قزلحصار کرج منتقل شد.

گفته می‌شود این انتقال در پی اعتراض آقای حائری به وضعیت نامناسب زندانیان سیاسی در این زندان، به خصوص محرومیت از خدمات پزشکی، صورت گرفته است.

حائری اوایل شهریور ماه سال ۱۴۰۱ توسط دادگاه انقلاب تهران به سه سال و هشت ماه حبس محکوم شده بود. وی در اردیبهشت سال گذشته جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد و در شهریور همان سال به همراه دوازده تن از زندانیان سیاسی به زندان قزلحصار کرج منتقل شد.

همچنین این زندانی سیاسی در تیرماه سال گذشته، از بابت پرونده ای که در دوران حبس برای وی گشوده شده بود، توسط دادگاه کیفری تهران به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد.

زرتشت احمدی راغب که پیش از این نیز سابقه زندان داشته، بهمن ماه ۱۴۰۱ از زندان آزاد شد اما در فاصله کوتاهی پس از آزادی، در ۱۶ اسفند همان سال در حالی که قصد داشت در تجمع معلمان برای اعتراض به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در مدرسه‌های ایران حضور یابد، «با ضرب و شتم» بازداشت شد.

این زندانی سیاسی در شهریور سال ۱۴۰۲ به همراه شماری دیگر از فعالان محبوس به زندان قزل‌حصار در استان البرز انتقال یافت.

احمدی راغب در حال سپری کردن محکومیت سه سال و ۹ ماه حبس خود است که پیشتر از بابت اتهاماتی همچون اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام برای وی صادر شده بود.

وضعیت حائری و احمدی راغب نگرانی‌هایی را در مورد وضعیت حقوق بشر در زندان‌های ایران به وجود آورده است. فعالان حقوق بشر خواستار آزادی فوری این دو زندانی سیاسی و همچنین رسیدگی به وضعیت سایر زندانیانی هستند که در شرایط نامناسبی در زندان‌های ایران به سر می‌برند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید