بازگشت احمدرضا حائری به بند عمومی پس از هفت روز انفرادی

احمدرضا حائری

احمدرضا حائری، فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در زندان قزل‌حصار کرج، که روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به سلول انفرادی منتقل شده بود، پس از هفت روز به بند عمومی بازگشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای حائری روز  یک شنبه ششم خرداد ماه ۱۴۰۳ به بند خود بازگردانده شد.

لازم به یادآوری است که زرتشت احمدی راغب به دلیل اعتراض به انتقال آقای حائری بعد از ظهر روز شنبه، پنجم خرداد ماه ۱۴۰۳، به دستور آقای یعقوبی، رئیس واحد، و آقای سادات رسول، رئیس حفاظت زندان به انفرادی منتقل شده  بود.

حائری پیشتر در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای رسیدگی به وضعیت چشم خود به بیمارستان مدنی کرج اعزام شده بود. گفته می‌شود که وضعیت چشم‌های وی وخیم بوده و بینایی او در دوران حبس به شدت ضعیف شده است.

طبق گزارش منابع کمپین، حائری توسط پزشک زندان معاینه و برای او قطره چشم تجویز شده است. همچنین قرار بوده که او برای معاینات بیشتر به چشم‌پزشکی خارج از زندان منتقل شود.

انتقال حائری به سلول انفرادی پس از آن صورت گرفته بود که او در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه با سامان یاسین، زندانی سیاسی و رپر مشهور، که پس از مراجعه به بیمارستان به زندان بازگردانده شده بود، ملاقات کرد. گفته می‌شود که در جریان این ملاقات، بین حائری و مسئول حفاظت زندان، سادات رسول، بحثی بالا گرفته است.

احمدرضا حائری در ماه‌های گذشته به همراه تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی از زندان اوین به زندان قزلحصار تبعید شده بود. او در نامه‌هایی از وضعیت زندانیان، از جمله سامان یاسین، قاسم آبسته و ایوب کریکی، که اعدام شده‌اند، اطلاع‌رسانی کرده است.

به نظر می‌رسد اعتراض حائری به شرایط سامان یاسین، دلیل انتقال او به سلول انفرادی بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید