اعتصاب غذای ابراهیم فیروزی در حمایت از ارژنگ داوودی زندانی سیاسی

«ابراهیم فیروزی» زندانی سیاسی عقیدتی و نوکیش مسیحی محبوس در بند ۱۰ زندان رجایی شهر صبح روز چهارشنبه ۹ دی ماه سال جاری، در پی بی توجهی مسوولین نسبت به خواسته های «ارژنگ داوودی» زندانی سیاسی محکوم به اعدام، و در حمایت از این زندانی سیاسی محبوس دربند ۱۰ این زندان دست به اعتصاب غذا زده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندان عقیدتی پیش تر در۳ شهریور ماه ۱۳۹۲ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب رباط کریم به یک سال زندان و دو سال تبعید به شهرستان سرباز محکوم شد.
دوره محکومیت این نوکیش مسیحی در۲۳ دی ماه ۱۳۹۳ به پایان رسید اما نامبرده با وجود به پایان رسیدن دوره محکومیت همچنان در زندان جهت اجرای محکومیت پنج سال زندان (جدترین حکم صادره از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه») است.
چندی پیش در روز سه شنبه ۱۷ آذرماه ۱۳۹۴ «ارژنگ داوودی» از سوی مسوولین به همراه «افشین بایمانی»، دیگر زندانی سیاسی از سالن ۱۲ بند ۴ زندان رجائی شهر کرج خارج و «ارژنگ داوودی» به بند ۱۰ و «افشین بایمانی» به بند دو معروف به دار القران منتقل شدند.
این دو زندانی سیاسی در اعتراض به انتقالشان به این بندها و درخواست بازگشت به سالن ۱۲ بند ۴ زندان رجائی شهرکرج از روز سه شنبه ۱۷ آذرماه سال جاری تا کنون دست به اعتصاب غذا زده اند.
یکی از خواسته های «ارژنگ داوودی» بازگشت خود به سالن ۱۲ بند ۴ این زندان که مخصوص به زندانیان سیاسی و عقیدتی می باشد است.
این زندانی با اتهامات تازه‌ای در زندان روبرو و با احکام جدید حبس نیز محکوم شده است.
اتهام «عضویت و هواداری و فعالیت موثر در پیشبرد اهداف سازمان مجاهدین خلق در زندان» صدور حکم اعدام را برای این زندانی سیاسی ۶۳ ساله به دنبال داشته است.
«ارژنگ داوودی» محکومیت ۱۰ ساله نخست خود را به پایان رساند، اما پیش از صدور حکم تازه اعدام، با پرونده‌ سازی‌های مختلف طی دوران حبس، مجددا به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده است.
این زندانی سیاسی درآبان‌ ماه ١٣٨٢ بازداشت و زیر شدیدترین شکنجه‌ها در سلول‌های انفرادی بند دو الف سپاه زندان اوین قرار گرفت.
وی از سوی شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی حسن زارع دهنوی (حداد)، به ۱۵ سال زندان تعزیری، ۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی، انفصال دایم از مدیریت مجتمع آموزشی- فرهنگی پرتو حکمت، ۸۴ ضربه شلاق و تبعید به زندان‌های جنوب کشور محکوم شد.
اتهام‌های اصلی «ارژنگ داوودی»، راه‌اندازی و تاسیس «جنبش آزادی ایرانیان» و «کنفدراسیون دانشجویان ایرانی» است، هرچند اتهامات دیگری همچون نوشتن «مانیفست ضد نظام جمهوری اسلامی»، توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی و مسوولین نظام و روحانیون، توهین به مقدسات، و همکاری با خبرنگار کانادایی «جین کوکان» برای ساخت فیلم مستند «ایران ممنوع» نیز در پرونده ارژنگ داوودی وجود داشت.
داوودی در سال‌های اخیر به زندان‌های مختلفی تبعید شده است، از زندان اوین به زندانی در اهواز، از آنجا به بندرعباس و سپس به زندان رجایی شهر (گوهردشت) کرج تبعید شد.
وی در مدتی که در زندان‌های مختلف دوره محکومیت خود را می‌گذراند، بارها در اعتراض به وضعیت زندان، رفتار زندانبانان و اوضاع سیاسی- اجتماعی ایران اعتصاب غذا کرده است.
این معلم زندانی در دوران سال‌های زندان، بارها مورد شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفته و بخشی از بینایی و شنوایی خود را در اثر این شکنجه‌ها از دست داده است.
اکنون «ابراهیم فیروزی» زندانی سیاسی عقیدتی و نوکیش مسیحی محبوس در بند ۱۰ زندان رجایی شهرکرج در حمایت از این زندانی سیاسی از صبح روز چهارشنبه ۹ دی ماه سال جاری دست به اعتصاب غذا زده است.
Behnam-Ebrahim-Zadeh-Arzhang-Davoodi_Kampain.info_-696x464این زندانی عقیدتی حدود یک سال است که با درد قفسه سینه در سمت چپ بدن خود مواجه است و با وجود تشدید بیماری در سه ماه اخیر، با بی توجهی مسئولین و کادر پزشکی مواجه شده است.
پیش تر نیز «بهنام (اسعد) ابراهیم‌ زاده» فعال کارگری، حقوق کودکان کار و خیابان و زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۱۰ سالن ۳۰ زندان رجایی شهر کرج در پی بی توجهی مسوولین نسبت به خواسته های «ارژنگ داوودی» زندانی سیاسی محکوم به اعدام، و در حمایت از این زندانی سیاسی محبوس دربند ۱۰ این زندان ازصبح روزسه شنبه ۸ دی ماه دست به اعتصاب غذا زده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید