محمود صالحی فعال کارگری در سقز بازداشت شد

در آستانه روز جهانی کارگر، ماموران امنیتی دو فعال کارگری را در سقز و مهاباد بازداشت کردند

دو روز مانده به روز جهانی کارگر، فشار نهادهای امنیتی بر فعالان کارگری افزایش یافته است. امروز در تازه‌ترین دور از این اقدامات، «محمود صالحی» و «عثمان اسماعیلی» بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دو عضو «کمیته هماهنگی تلاش برای ایجاد تشکل‌های کارگری» امروز سه‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، در شرایطی بازداشت شدند که در روزهای اخیر موج بازداشت و احضار و تهدید فعالان کارگری از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

یک منبع مطلع کارگری که نخواست نامش فاش شود، به کمپین گفته: “محمود صالحی امروز ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه عصر، در پی حمله نیروهای لباس شخصی به منزل وی در شهرستان سقز، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. ماموران اطلاعات همچنین کامپیوتر و پرونده‌های شخصی این فعال کارگری را با خود بردند.”

همزمان در ساعت ۶ عصر، «عثمان اسماعیلی» عضو «کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد»، در زمان کارگری در ساختمانی در مهاباد، از سوی ماموران امنیتی اداره اطلاعات این شهر، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل می‌شود.

منابع خبری به کمپین گفته‌اند که ماموران امنیتی هیچ توضیحی درباره علت بازداشت و یا مکان نگهداری و سرنوشت احتمالی به خانواده این دو فعال کارگری نداده‌اند.

گفته شده فعالان، نهادها، اتحادیه‌ها، سندیکاها، تشکل‌ها و نهادهای کارگری و مدافع حقوق کارگران، نسب به تشدید فشارها بر فعالان و جامعه کارگری در آستانه اول ماه می، روز جهانی کارگر اعتراض و ابراز نگرانی کرده‌اند.

حکومت اسلامی ایران در ۹ سال اخیر از صدور مجوز برای برگزاری راهپیمایی روز جهانی کارگر ممانعت کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید