لیلا میرغفاری آزاد شد

لیلا میرغفاری، فعال مدنی که در خردادماه سال جاری پس از حضور در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “توهین به رهبری” بازداشت و به زندان منتقل شده بود، روز گذشته با تامین وثیقه از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، لیلا(خدیجه) میرغفاری فعال مدنی و معترض به حجاب اجباری که در تاریخ ۲۳ خردادماه سال جاری پس از حضور در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “توهین به رهبری” بازداشت شده بود، روزگذشته مورخ ۲ مردادماه با تامین وثیقه هشتاد میلیون تومانی از زندان شهر ری آزاد شد.

اتهامات خانم میرغفاری “تمرد نسبت به مامورین حفاظت”، “تو هین به رهبری”، “ظاهرشدن در انظار عمومی بدون حجاب شرعی”، “فراهم نمودن موجبات تشویق مردم به فساد فحشا و تشویق آنان با تبلیغ بی حجابی” عنوان شده است.

لازم به ذکر است، خانم غفاری در بهمن ماه گذشته با ایستادن روی یک سکوی برق و برداشتن روسری خود، نوشته ای را بالا گرفت که روی آن خواستار توقف خشونت علیه زنان شده بود.

نیروهای امنیتی هنگام بازداشت او اقدام به ضرب و جرح کردند که منجر به مصدومیت پای او شد.

همزمان با اعتراضات دی‌ماه تعدادی از زنان و دختران معترض به حجاب اجباری به صورت نمادین با برداشتن روسری خود نسبت به این قوانین واکنش نشان دادند.

این زنان و دختران به دلیل اینکه حرکت نمادین خود را از خیابان انقلاب تهران آغاز کرده بودند، “دختران خیابان انقلاب” لقب گرفتند.

بسیاری از این زنان و دختران از سوی نیروهای امنیتی و ماموران پلیس بازداشت شدند که برخی از این بازداشت‌ها با رفتار خشن و ضرب و جرح همراه بود بطوریکه سازمان‌های مدافع حقوق بشر از جمله عفو بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر به برخورد امنیتی با دختران خیابان انقلاب انتقاد کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید