اعتراض به حکم ۷ سال و نیم حبس محمد حبیبی

mohammad habibi-kampain.info

حسین تاج، وکیل مدافع محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان که از زمان برگزاری تجمع روز معلم در بازداشت است، از ارائه درخواست تجدیدنظر خواهی نسبت به حکم دادگاه انقلاب مبنی بر محکومیت موکلش به ۷ سال و نیم حبس، خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین تاج، وکیل مدافع محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان که ۲۰ اردیبهشت در تجمع فرهنگیان در روز معلم در تهران بازداشت شده بود، در گفت‌گویی با ایسنا، ضمن اعلام خبر اعتراض به رای « ۷ سال و نیم حبس محمد حبیبی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب» به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، گفت: «امیدواریم که درخواست تجدیدنظرخواهی ما به زودی به دادگاه تجدیدنظر ارسال شود.»

وکیل مدافع محمد حبیبی، عنوان کرد: «طی دیدارهایی که با مسئولین داشتیم به طرق مختلف درخواست‌هایی مبنی بر رسیدگی به وضعیت درمانی موکلم را مطرح کردیم. همچنین درخواست دیگر ما این بوده‌است که با توجه به مسجل شدن اتهامات سیاسی و امنیتی موکلم نسبت به انتقال ایشان به زندان اوین اقدام شود. بر اساس آیین نامه سازمان زندان‌ها و شرایط طبقه بندی زندانیان، آقای حبیبی باید در زندان اوین نگهداری شوند نه در زندان فشافویه تهران بزرگ آن هم با شرایطی که همه از آن مطلع هستیم.»

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن مذاکرات در این زمینه، خاطرنشان کرد: «روند مذاکرات همیشه مثبت بوده و قول‌های مساعدی داده می‌شود، اما متاسفانه تا امروز اقدام موثری در این زمینه انجام نشده است. امیدواریم با توجه به اینکه مسجل شده اتهامات ایشان سیاسی است نسبت به انتقال ایشان به زندان اوین اقدام کنند.»

گفتنی است، پس از فراخوان «شورای هماهنگی کانون‌های صنفی معلمان کشور» مبنی بر برگزاری تجمع معلمان، صبح روز، پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۹۷ در تهران و سایر شهرستان‌ها تجمعات سراسری برگزار شد. در تهران این تجمع مسالمت آمیز به خشونت کشیده شد و بیش  از ۱۵ تن بازداشت شدند.

محمد حبیبی، ۳۹ ساله و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران در تجمع سراسری معلمان به همراه رسول بداقی، عالیه اقدام‌دوست، محمدتقی فلاحی، رحمان عابدینی، اسماعیل گرامی، حسن غلامی بازداشت شد. شش تن از معلمان، روز ۲۳ اردیبهشت به قید کفالت از زندان اوین آزاد شدند و محمد حبیبی سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ به زندان بزرگ تهران (زندان موسوم به فشافویه) منتقل شد.

امیر رییسیان یکی دیگر از وکلای محمد حبیبی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده موکلش گفته‌بود: «به موجب رای صادره‌ی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، محمد حبیبی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به ۷ سال و نیم  حبس محکوم شده است.»

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی همه مجازات‌های محمد حبیبی یک و نیم برابر شده و مجازات اشد قابل اجرا است، گفت: «محمد حبیبی به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، به ۷ سال و نیم حبس، تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس، اخلال در نظم ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شده است.»

شایان ذکر است، این عضو صنفی معلمان تهران، پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۲ اسفند ۹۶، به اتهام اقدام علیه امنیتی و از سوی اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از یک ماه و نیم بازجویی بدون وکیل، ۲۶ فروردین ۹۷ با سپردن وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی آزاد شده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید