ادامه بازداشت فعال محیط زیست در کردستان، مسلم سبحانی بازداشت شد

مسلم سبحانی، فعال مدنی روز دوشنبه ۲۹ مرداد از سوی نیروهای اداره اطلاعات سنندج در منزلش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مسلم سبحانی، فعال محیط زیست ساکن سنندج، روز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ از سوی نیروهای امنیتی، پس از بازرس منزل و ضبط لوازم شخصی، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

از دلایل بازداشت و محل نگهداری این فعال مدنی تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

یک منبع آگاه در این رابطه به کمپین گفت: «ماموران اداره اطلاعات با حضور در منزل و محل کار مسلم سبحانی بدون در دست داشتن حکم قضایی، اقدام به بازرسی لوازم منزل این فعال مدنی کردند.ماموران اداره اطلاعات پس از بازرسی و ضبط لوازم شخصی، وی را بازداشت و به همراه خود بردند.»

این منبع آگاه افزود: «بدلیل نزدیکی این بازداشت به تعطیلات عید قربان، با وجود پیگیری های مکرر خانواده، هنوز از علت و محل نگهداری مسلم سبحانی اطلاعی در دست نیست و خانواده در نگرانی از وضعیت وی بسر می برند.»

گفتنی است در طی هفته‌های گذشته ده‌ها نفر از فعالان محیط زیست در کردستان، کرمانشاه و ایلام توسط ماموران امنیتی بازداشت شده‌اند.

در موردی مشابه آرمان غفوری، فعال محیط زیست و دانشجوی جغرافیای دانشگاه پیام نور مریوان در تاریخ ۸ مرداد ماه توسط نیروهای ادارە‌ی اطلاعات شهرستان مریوان بازداشت و  کماکان خبری از او در دست نیست.

آرمان غفوری، بە عنوان دبیر انجمن “ژینگە” پیام نور مریوان، چند همایش زیست محیطی برگزار کرد و در بسیاری از روزنامەها و هفتەنامەهای زیست محیطی معضلات زیست محیطی منطقه را می‌نوشت.

او چندین سال در انجمن سبز چیا جهت مقابلە با آتش سوزی‌های شهرهای کردستان و کرمانشاە عضوی تاثیرگذار بوده است.

وی، پیش‌تر در تاریخ ٢۱ اسفند ۹۶ به همراه ۱۰ فعال مدنی دیگر به دلیل شرکت در تجمعاتی در محکومیت “حمله‌ی ارتش ترکیه به شهر عفرین” بازداشت و نهایتا با کفالت ۵ میلیون تومانی آزاد شدە‌بود.

همچنین براساس  گزارش سازمان حقوق بشری هه نگاو،  سحر کاظمی و نگیسا شهبازی نیز در هفته های گذشته از سوی نهاد امنیتی بازداشت و از سرنوشت آن هاکماکان اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید